کتاب آتش و خون

کتاب آتش و خون رمانی فانتزی از نویسنده آمریکایی جرج آر. آر. مارتین است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این کتاب تاریخ خاندان تارگارین، خاندانی که بر هفت پادشاهی وستروس در پس‌زمینه مجموعه ترانه یخ و آتش حکومت می‌کردند، روایت می‌کند. این کتاب به دو بخش تقسیم می‌شود: «مرگ اژدهایان» که تاریخ تارگارین‌ها را از زمان ورودشان به وستروس تا مرگ پادشاه ایگون سوم «اژدهای‌ساز» در سال ۱۳۵ بعد از فتح ایگون روایت می‌کند و «شاهزاده و ملکه» که به سلطنت و جنگ داخلی معروف به «رقص اژدها» بین فرزندان ایگون دوم می‌پردازد.

آتش و خون به سبک تاریخ شبه‌واقعی نوشته شده و توسط مورخ فرضی در جهان داستان، میستر یوستاس، نوشته شده است. این کتاب شامل چندین ضمیمه است که شامل شجره نامه‌های تارگارین، نمودارهای خط زمانی و نقشه‌های وستروس است.

آتش و خون نقدهای مثبتی دریافت کرده است و مورد تحسین منتقدان به دلیل نثر، ساختار و شخصیت‌هایش قرار گرفته است. این کتاب به یک پرفروش تبدیل شد و اقتباسی از سریال تلویزیونی به همین نام توسط HBO در حال ساخت است.

در اینجا برخی از جزئیات اضافی در مورد کتاب آمده است:

  • طول: کتاب ۷۳۶ صفحه است.
  • ناشر: کتاب توسط انتشارات Bantam Books منتشر شده است.
  • جوایز: این کتاب برنده جایزه Locus Award for Best Fantasy Novel در سال ۲۰۱۹ شد.

اگر طرفدار مجموعه ترانه یخ و آتش هستید، حتما کتاب آتش و خون را توصیه می کنم. این یک مطالعه جذاب و آموزنده است که به شما اطلاعات بیشتری در مورد تاریخ و فرهنگ وستروس می دهد.

دسته بندی شده در: