عکس هادی چوپان و رونی کلمن در حال ورزش تردمیل هوش مصنوعی

 

هوش مصنوعی بینگ خالق تصاویر زیبا

 

هرچیزی که بهش فکر میکنید از کوچکترین تا بزرگترین کار ها را با هوش مصنوعی به تصویر بکشید.

 

عکس بدنسازی

 

در پایان قرن ۱۹ میلادی جریان فکری تازه‌ای با رویکردی آرمانی به اساطیر یونانی (که در آن قدرت و زیبایی، تناسب و پرورش یافتگی عضلات و بدن، عاملی برای ستایش و تمجید انسان قلمداد می‌شد). پدید آمد.

 

بر اثر نفوذ این جریان فکری جدید، سنت قدیمی بلند کردن سنگ به صورت ورزش مدرن وزنه‌برداری درآمد و با توجه به روند توسعه‌اش، جوانب گوناگونی در فرهنگ‌های مختلف پیدا نمود.

 

یوجین ساندو (Eugene Sandow) یک فوق ستاره فرهنگ بدنی در اوایل قرن بیستم شخصی بود که شهرت خود را در اروپا به عنوان مرد قدرتمند حرفه‌ای بدست آورد و پیروزمندانه با دیگر مردان قدرتمند مبارزه می‌کرد و آن‌ها را علی‌رغم تمام شیرین کاریهایشان شکست می‌داد.

 

او در سال‌های ۱۸۹۰ به آمریکا آمد و توسط فلورنس زیگفلد مورد حمایت قرار گرفت. چیزی که ساندو را از سایرین متمایز می‌کرد زیبایی، ورزیدگی، قدرت و پرورش یافتگی عضلات و بدن وی بود و بیشتر به خاطر معروفیت ساندو بود که فروش هالتر و دمبل به‌طور سرسام آوری بالا رفت.

 

عکس هادی چوپان هوش مصنوعی

عکس هادی چوپان هوش مصنوعی

 

رونی کلمن هوش مصنوعی

رونی کلمن هوش مصنوعی

 

هادی چوپان بدنسازی

هادی چوپان بدنسازی

 

رونی دین کولمن (به انگلیسی: Ronnie Dean Coleman) (زاده ۱۳ مه ۱۹۶۴ در بسترپ، لوئیزیانا) بدنساز حرفه‌ای آمریکایی است.

او با هشت بار قهرمانی در مسابقات مستر المپیا مشترک به همراه لی هنی با عنوان بزرگترین بدنساز تمام دوران شناخته می‌شود. به علاوه وی با ۲۶ بار قهرمانی در مسابقات فدراسیون جهانی بدن‌سازی و تناسب‌اندام رکورد دار محسوب می‌شود. این رکورد پیشتر با ۲۲ بار قهرمانی از آن وینس تیلور بود که این رکورد توسط کولمن در ۵ نوامبر ۲۰۰۴ شکسته شد.

 

رانی کولمن سن و سالی نداشت که به همراه خانواده راهی تگزاس شدند و در آنجا به زندگی ادامه دادند. در سال ۱۹۸۲ از دبیرستان سیرکا فارغ‌التحصیل شد و توانست در همان سال وارد دانشگاه گرملینگ استیت شده و در رشته حسابداری تحصیل کند. وی در سال ۱۹۸۶ با مدرک کارشناسی فارغ‌التحصیل شد. بعد از فارغ‌التحصیلی او به عنوان افسر پلیس در آرلینگتون تگزاس به خدمت درآمد. افسر همکار او گوستاو آرلوتو به او پیشنهاد کرد تا در باشگاه مترفلکس برایان دابسون تمرین کند. در سال ۱۹۹۰ با قهرمانی در ردهٔ سنگین‌وزن مسابقات آماتوری مستر تگزاس نشان داد که آینده خوبی را در پیش دارد. او با قهرمانی در ردهٔ آماتورهای جهان در سال ۱۹۹۱ توانست کارت حرفه‌ای و جواز حضور در مسابقات حرفه‌ای را کسب کند. کولمن بعد از بازنشستگی به خاطر تمرینات سنگین دو بار تحت عمل جراحی ستون فقرات و مهره‌های گردن قرار گرفت.

 

هادی چوپان (زادهٔ ۴ مهر ۱۳۶۶)بدن‌ساز حرفه‌ای اهل ایران است. او از سال ۱۳۷۹ ورزش پرورش اندام را شروع کرد.سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ عضو ثابت تیم ملی بدن‌سازی ایران بوده‌است. او تنها ایرانی و دومین آسیایی پس از سمیر بنوت است که توانسته قهرمان مستر المپیا شود.

 

پیش از این، مسابقات مسترالمپیا ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ با شگفتی‌سازی بزرگ هادی چوپان و کسب عنوان سوم به همراه دریافت جایزه قهرمان مردم به پایان رسید. چوپان در سال ۲۰۲۰ نیز موفق به دریافت مقام چهارم المپیا شد.

 

تنها بدن‌ساز ایرانی که پیش از هادی چوپان توانسته بود از ایران به مستر المپیا برود و رقابت کند، بیت‌الله عباس‌پور بود که در پایان، هفدهمین مرد مستر المپیا در سال ۲۰۱۳ لقب گرفت. هادی چوپان بزرگ‌ترین بدنساز تاریخ ایران است.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: