شهر ونیز

 

بزرگترین مشاوران مهاجرت در مرکز مشاوره تلفنی پند

 

ونیز ایتالیا

ونیز ایتالیا

 

یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای ایتالیا و جهان است که در شمال ایتالیا و در خلیجی از تالاب ونتزیا در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار دارد. این شهر کانال‌ها نامیده می‌شود چون بر روی ۱۱۸ جزیره ساخته شده است که با ۴۰۰ پل و ۱۵۰ کانال به هم متصل هستند. تردد در شهر با قایق‌هایی به نام گوندول صورت می‌گیرد که یکی از جاذبه‌های اصلی ونیز است. ونیز دارای تاریخچه، فرهنگ، هنر و معماری بسیار غنی و جذاب است. بعضی از جاذبه‌های مشهور ونیز عبارتند از:

  • میدان سن مارکو: این میدان بزرگ‌ترین و معروف‌ترین میدان ونیز است که به عنوان «پذیرایگاه جهان» شناخته می‌شود. در این میدان ساختمان‌ها و بناهای تاریخی و زیبای زیادی قرار دارند که به شرح زیر هستند:
    • کلیسای جامع سن مارکو: این کلیسا یک شاهکار هنر بیزانس است که با تزئینات فلزات گرانبها، رسم‌های زرین، موزائیک‌های رنگین و نقش‌برجسته‌های منحصر به فرد خیره‌کننده است. این کلیسا به عنوان نماد شکوه و قدرت جمهوری ونیز ساخته شده است.
    • پالاتسو دوکال: این پالاتسو یعنی کاخ دوژ (حاکم)، محل سکونت و حکومت دوژ‌های جمهوری ونیز بود. این کاخ با سبک معماری گوتیک و تیرچه‌بافت زیرآب، دارای تالار‌ها، نقاشی‌ها، پل‌ها و زندان‌های تاریخی است.
    • پل رِئالتو: این پل قدمت بسال خود را دارد و بلندترین پل روی کانال بزرگ (گراند کانال) است. این پل با سبک معماری عصر رنسانس، دارای فروشگاه‌ها، بازارچه‌ها و منظره‌ای خیره‌کننده از کانال است.
  • جزیره مورانو: این جزیره در شمال شرق ونیز قرار دارد و به عنوان مرکز تولید شیشه و کریستال معروف است. در این جزیره می‌توانید کارگاه‌ها و موزه‌های شیشه‌سازی را ببینید و از هنر و صنعت شیشه‌سازان ونیزی تحسین کنید.
  • جزیره بورانو: این جزیره در شمال ونیز قرار دارد و به عنوان مرکز تولید دانتل معروف است. در این جزیره خانه‌های رنگین و زیبایی وجود دارند که با کانال‌های آبی هماهنگی دارند. همچنین در این جزیره می‌توانید کارگاه‌ها و موزه‌های دانتل‌بافی را ببینید و از هنر و صنعت دانتل‌بافان ونیزی لذت ببرید.

چه زمانی بهترین فصل برای بازدید از ونیز است؟

برای بازدید از این شهر بهترین فصل از سپتامبر تا نوامبر است، زمانی که گردشگران شهر را ترک می کنند. اگرچه دماها – که از 30 درجه تا 70 درجه متغیر است – نیاز به لایه هایی دارد، اما نرخ های پایین هتل و کانال های خالی آن را ارزشمند می کند زمستان ها سرد با دمای 30 تا 40 درجه است، در حالی که بهار آب و هوای زیباترین ونیز را به ارمغان می آورد. تابستان فصل اوج است و با نرخ های بالای هتل، دمای بالا و جمعیت زیاد همراه است. اگرچه acqua alta (آب بالا) می تواند در هر زمانی بین پایان سپتامبر و آوریل رخ دهد، اما بیشترین احتمال آن در نوامبر و دسامبر است، بنابراین اگر قصد سفر در این موقع دارید، حتما یک جفت چکمه بارانی بسته بندی کنید.

 

این مطالب توسط هوش مصنوعی جمع اوری شده است.

با نظرهای گرمتان مارا همراهی کنید.

دسته بندی شده در: