کاخ سفید چند دستشویی دارد ؟

کاخ سفید دارای ۳۵ دستشویی است.

 

دستشویی های کاخ سفید

دستشویی های کاخ سفید

 

چه کسانی در کاخ سفید زندگی می‌کنند؟

کاخ سفید محل کار و اقامت‌گاه رسمی رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا است. به همین دلیل، رئیس جمهور و خانواده‌اش در آنجا زندگی می‌کنند. در بعضی از دوران‌ها، حتی سگ رئیس جمهور نیز در کاخ سفید زندگی می‌کرده است.

 

کاخ سفید چند اتاق دارد ؟

کاخ سفید دارای ۱۳۲ اتاق است

 

تاریخچه کاخ سفید چطور است؟

کاخ سفید بین سال‌های ۱۷۹۲ و ۱۸۰۰ میلادی با ماسه سنگ‌های سفید به سبک معماری جرجی هم‌زمان با ساخت شهر نیویورک ساخته شد . معمار این اقامتگاه جیمز هوبان است که اصالتاً ایرلندی بود و طراحی آن را بر پایه معماری نئوکلاسیک پیاده کرد. در سال ۱۸۱۴ و در بحبوحه جنگ‌های مشهور به جنگ ۱۸۱۲، این عمارت به آتش کشیده شد که بخشی از پروژه به آتش کشیدن واشینگتن توسط ارتش بریتانیا بود. بازسازی این صدمات بلافاصله و به سرعت آغاز گردید و رئیس‌جمهور جیمز مونرو در اکتبر ۱۸۱۷ به کاخ نقل مکان کرد.

سرویس بهداشتی در کاخ سفید

سرویس بهداشتی در کاخ سفید

 

مسابقه معماری

در سال ۱۷۹۱، واشنگتن و وزیر خارجه وی توماس جفرسون که هر دو علاقه شخصی به معماری داشتند ، توافق کردند که طرح کاخ سفید و پایتخت در یک مسابقه طراحی انتخاب شود. اگرچه تمام پیشنهادات مربوط به پایتخت رد شد ، اما یک طرح قابل قبول برای کاخ سفید که توسط جیمز هوبان ارائه شد ، از بین چندین مورد انتخاب شد از جمله یکی که به طور ناشناس توسط خود جفرسون ارسال شده بود. در ۱۶ ژوئیه سال ۱۷۹۲ ، رئیس جمهور با کمیساران شهر فدرال دیدار کرد تا در مورد مسابقه معماری قضاوت کند. مشهور است که پس از یک بررسی کوتاه او به سرعت طرح هوبان را انتخاب کرد.

 

این مطالب توسط هوش مصنوعی بینگ جمع اوری شده است.

بانظرهای گرمتان مارا همراهی کنید.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: